Artykuły

__________________________________________________________________________________
Kod rabatowy -15% w czerwcu
Kategorie blog
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Kasza jaglana z suszonymi śliwkami, gruszką i siemieniem lnianym 0
Kasza jaglana z suszonymi śliwkami, gruszką i siemieniem lnianym

A może coś na słodko tym razem? ;)

Do jego przygotowania wykorzystamy kaszę jaglaną, która jest bardzo wdzięcznym produktem. Jest idealna do wielu potraw, zarówno do zup, głównych dań czy deserów. 

Kasza jaglana to jedna z najstarszych i najzdrowszych dostępnych na rynku kasz. Przez wiele lat była mocno zapomniana, jednakże w ostatnich latach wraz z propagowaniem zdrowego trybu życia i odpowiedniej diety kasza jaglana jest ceniona za swoje liczne właściwości. Jest bogatym źródłem składników mineralnych - żelaza i miedzi, łatwo przyswajalnego białka oraz witamin z grupy B, jest produktem lekkostrawnym, w żaden sposób nie uczula, przywraca równowagę kwasowo-zasadową w organizmie, jest to produkt bezglutenowy.

Oprócz kaszy jaglanej wykorzystamy również inny wartościowy produkt - siemię lniane, które jest cenione przez wiele osób za swoje liczne właściwości zdrowotne. Siemię lniane nadaje się nie tylko do picia, bo można również dodawać do musli, jogurtu naturalnego, ciastek owsianych, pieczonego chleba, kanapek czy koktajlu owocowego. Posiada liczne właściwości zdrowotne m. in. wspomaga odchudzanie - reguluje poziom cholesterolu, wywołuje uczucie sytości, jest bogate w witaminę E i minerały takie jak żelazo, magnez, cynk, wspomaga również trawienie - zmiękcza i osłania śluzówkę jelit.

Składniki:

  • Kasza jaglana ¼ szklanki
  • 1 ½ szklanki mleka
  • Śliwki suszone 5 sztuk
  • ½ średniej gruszki
  • 1 łyżeczka siemienia lnianego
  • Szczypta cynamonu

Przygotowanie:

Gruszkę umyć, osuszyć i pokroić w kawałki. Kaszę jaglaną sparzyć wrzącą wodą, dodać do zagotowanego mleka i gotować przez ok. 15-20 min. Ugotowaną kaszę przełożyć do miseczki, dodać pokrojoną gruszkę, posiekane śliwki suszone, siemię lniane i cynamon. Całość dokładnie wymieszać.

Tak przygotowane danie to idealna propozycja na szybkie i wartościowe śniadanie, zwłaszcza dla osób zabieganych i nie mających czasu. 

Smacznego! :)

Komentarze do wpisu (0)

Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Google+
Click Shop | Hosting home.pl